top of page
maaltijdservice-limburg-food24-38.jpg

Algemene voorwaarden

Ondernemingsgegevens

  • Trimalchio Catering BV

  • Grote Baan 71 3510 Kuringen

  • info@food24

  • +32479136848

  • BTW BE0461201445

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce website van Food24 met maatschappelijke zetel te Grote Baan 71 te 3500 Hasselt, BTW BE0461201445, hierna Food24 biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen. Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Food24 moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Food aanvaard zijn.

Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in Euro, steeds inclusief btw en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen of belastingen. Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Food24 niet. Food24is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Food24 is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Food24. Food24kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Artikel 4: Online aankopen

De klant kan pas inloggen in nadat hij een account heeft aangemaakt in onze webshop. Na het inloggen wordt de klant naar de keuze van de aangeboden week gerechten geleid. Door te klikken op een foto met beschrijving van het gerecht, plaats hij dit gerecht in zijn winkelwagen. Hier heeft hij eveneens de mogelijkheid om het aantal stuks en de grote van het gerecht te bepalen. Desgewenst kan de klant meerdere gerechten uit de lijst toevoegen. Deze werkmethode word toegepast op al de aangeboden weekgerechten? Indien u een bepaald gerecht niet kunt aanklikken, betekend dit dat het gerecht in refererende week wordt aangeboden.

Nadat de klant zijn winkelwagen heeft gecontroleerd en zich akkoord verklaard met de bestelde goederen wordt hij naar de betaalpagina geleid. Waar hij/zij de nodige stappen volgt om tot betaling over te gaan. Als de betaling bevestigd wordt door onze betalingsinstelling, krijgt de klant een mail met de bevestiging en de dag van levering. Waarna de goederen op de gestelde dag, geleverd worden door onze eigen diensten.

De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen

  • via kredietkaart

  • via bankkaart

  • via overschrijving op rekeningnummer BE59 4517 5301 0126

  • Contant bij levering

Food24 is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot bestellingen waarbij de klant betrokken is.

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

De bestelling word op de door ons aangegeven vaste dagen aan huis gebracht worden in een gekoelde food box. Op een vooraf besproken en door u gekozen plaats (dit kan eventueel ook op uw werk zijn). De dag van levering wordt op de webshop aangegeven. Indien deze dag afwijkend is van de normale wekelijkse levering dag zal dit op bestelpagina vermeld staan.

Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in de door ons bewerkte regio’s van België. De levering gebeurt door onze diensten op de bij bestelling vermelde dag in een tijdspanne tussen 12u00 en 18u00 afhankelijk van het verkeer en de algemene toestand in het verkeer. In uitzonderlijke gevallen kan het zelfs de dag nadien in de voormiddag en na telefonische contact. Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de klant onverwijld worden gemeld aan de bezorger of aan de klantendienst.

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Food24. De klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Food24 te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Food24. Is gezien de aard van de producten (verse voedingswaarden) niet van toepassing in deze voorwaarden.

Artikel 8: Garantie

Food24 staat garant voor de houdbaarheid van zijn geleverde producten tot de datum vermeld op de verpakking aangeeft zoals door het FAVV wordt voorgeschreven. De voorwaarden hieromtrent dienen echter ook strikt in acht te worden genomen door de klant. Het betreft hier de algemene en door iedereen gekende regels i.v.m. het bewaren van verse voedingswaren en specifiek voor wat betreft de bewaartemperatuur en omstandigheden.

 

Als referentie voor deze bepaling geld het monster van elk gerecht dat gedurende 20 dagen zal worden bewaard in de koelcellen van Trimalchio Catering Grote baan 71 te 3510 Kuringen-Hasselt. Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren. Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant contact op te nemen met de Food24 klantendienst en het artikel terug te bezorgen aan Food24 bezorger.

 

Bij vaststelling van een gebrek moet de klant Food24 zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 dagen na levering ervan door de klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op vervanging. De bewijsvoering t.o.v. het correct bewaren van de verse voedingswaren bij en door de klant, ligt bij de klant zelf. Als referentie voor Food24 dient het opgeslagen monster dat onder de juiste omstandigheden bij Trimalchio Catering wordt bewaard.

De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slechte bewaring, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

Artikel 9: Klantendienst

De klantendienst van Food24 is bereikbaar op het telefoonnummer +32 479 13 68 48, via e-mail op Klantendienst@food24.be of per post op het volgende adres Food24 by Trimalchio, Grote Baan 71, 3510 Kuringen-Hasselt.

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling

Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke andere afspraak, is de factuur contant betaalbaar. In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zijn de bepalingen uit boek XIX van het Wetboek Economisch Recht van toepassing, en zal de verkoper de klant een gratis herinnering sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen 14 kalenderdagen. Betaalt de klant niet binnen die termijn, dan wordt het openstaande bedrag verhoogd met een jaarlijkse intrest berekend tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties berekend vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de gratis herinnering aan de klant werd verstuurd, alsook met een forfaitaire vergoeding van:

a) b) c) 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is; 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is; 65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro.

Artikel 11: Privacy

De verantwoordelijke voor de verwerking, Food24, respecteert de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische Privacywet van 30 juli 2018. De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: Mailings en commerciële acties van Food24 of het partner bedrijf Salons Norfolk en het moederbedrijf Trimalchio Catering. Verder kunnen eventueel nog op te richten broeder en zuster vennootschappen binnen de zelfde economische activiteit gebruik maken van deze database.

 

U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie, aanvulling of verwijdering van uw persoonsgegevens. U mag in een aantal gevallen opgesomd in de AVG ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken. U kan zich eveneens verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als u daar ernstige en legitieme redenen voor heeft die onze noodzaak om uw gegevens te verwerken, overstijgen. Via een schriftelijke, gedateerde en 4ondertekende aanvraag aan Food24, Grote baan 70, 3510 Kuringen-Hasselt of via e-mail naar Klantendienst@Food24be, kan u gratis uw persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm opvragen en/of aan andere verantwoordelijken over laten dragen. Voor zover onze verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, heeft u het recht om die toestemming in te trekken.

In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing: U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing en hoeft daarvoor geen reden op te geven. Om uw rechten uit te oefenen, kan u zich richten tot Food24, Grote baan 70, 3510 Kuringen- Hasselt of via e-mail naar Klantendienst@Food24.be. Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden. Voor meer informatie, zie ons Privacybeleid www.food24.be/privacybeleid

Artikel 12: Gebruik van cookies

Onze website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze website bezoekt en laat ons ook toe onze website te optimaliseren. Zonder uw voorafgaande toestemming plaatsen wij uitsluitend de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze website correct te laten werken. Voor alle andere cookies vragen wij eerst uw toestemming.

 

Voor een overzicht van alle cookies die onze website op uw apparaat plaatst, verwijzen we u naar onze Cookie/privacybeleid. Bij uw eerste bezoek aan onze website wordt u gevraagd om onze cookies te aanvaarden. U kan nadien uw keuzes op elk ogenblik zelf beheren. U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help- functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.

Artikel 13: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

 

Het nalaten op gelijk welk moment door Food24 om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

 

Artikel 14: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van 01/022025. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.

Artikel 15: Bewijs

De klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 16: Toepasselijk recht - Geschillen

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht. De rechtbanken van de woonplaats van de consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

Opgesteld te HASSELT op 01/02/2025

bottom of page